Rabu, 19 November 2008

"Di Bawah Payung Aishah" dalam "Renjis 2"




Hari ini saya menerima pesanan SMS dari anak saya, Noraini (along), yang tinggal di Terengganu yang menyatakan dia menonton siri drama "Renjis 2" di Astro Ria.

"Hari ini di Astro (Ria) ada ditanyangkan lagi buku ayah. Pelakon itu sebut 'Di Bawah Payung Aishah...' (Kemudian) Fokus ada buku ayah, tapi kali ini dia tampal kulit depan dengan kertas lain. Tidak tunjuk secara terang. Tetapi nampaklah perkataan 'Di Bawah Payung Aishah.' "

Saya pun mencari episod 5 drama 'Renjis 2' untuk mendapatkan adegan pelakon yang membaca buku itu. Akan tetapi tidak menjumpainya.

Menarik juga. Nampaknya saya perlu bayar harga iklan supaya kulit buku saya tidak ditutup dengan kertas.

1 ulasan:

Maizura Mohd Ederis berkata...

Salam sdr Imran,

Renjis 2 episod 5 akan diulangtayang esok, jam 5.00 petang di astro ria (104). Kalau nak tengok di internet, lambat sikit, mungkin minggu depan baru ada peminat yg upload. Episod 5 pun ada sentuh sepintas lalu pasal poligami. Episod 11 pun pasal poligami sepenuhnya tp agak sinikal sikit episod ni.

Tentang buku Rahsia Org Berjaya, hanya pinjam tajuk saja, sdgkan isinya tidak. Buku ini akan terus ada di tangan Kelana (Asraf Muslim) dalam episod2 seterusnya sampai lah watak ini berubah sedikit daripada perangai 'blur', sambil lewa.