Isnin, 3 November 2008

Haizat dapat lesen !



Alias ialah kawan yang memperkenalkan Haizat dan saya ke arena memancing di Kolam Memancing Batu 30, Ulu Yam. Sasarannya ialah siakap sangkar yang paling kecil pun 1 kilogram.

Umpan yang digunakan ialah udang. Udang yang tidak semestinya segar, kerana pernah saya lihat udang yang sudah lebih satu jam dipasang pun masih disambar siakap yang galak dan ganas itu.

Pertama kali saya memancing di sana ialah dengan menggunakan kekili jenis Abu Garcia. Memang kurang sesuai kerana lebih mudah dan berkesan menggunakan kekili jenis spinning.

Nah, lihat!

Haizat pun berjaya mendapatkan lesen beliau pada hari pertama dia memancing.

Insya Allah hari Ahad akan datang akan menyaksikan saya akan turun beraksi lagi dengan Alias dan Haizat. Kali ini nak guna joran Uglistick dan kekili Shakespeare yang baru dibeli tempoh hari.

Kekili spinning. Kekili Abu Garcia akan saya tinggalkan di rumah untuk memancing di laut sahaja.

Tunggu...!

0 ulasan: