Sabtu, 25 Oktober 2008

OP75 TTS 24 OKTOBER 2008
















Nota: Tuan Hasanuddin yang menjadi hos untuk TTS kali ini. Beliau baharu sahaja menerima kenaikan pangkat yang pasti mengharumkan lagi nama RMC umumnya, dan OP75 khususnya. Terima kasih Tuan Hasanuddin, semoga Allah kurniakan rezeki yang murah dan melimpahkan rahmatNya kepada Tuan.
Maaflah, gambar tidak mengikut piawai OP75 TTS yang selama ini sentiasa terang dan jelas. Saya cuma sebagai jurugambar gantian bagi Tuan Haji Mahmood yang tidak dapat hadir kerana beliau berada di Kemaman.

7 ulasan:

Anonymous berkata...

Mrae,

Wakpo mu beri excuse new boy pasal gambor dok jelas tuh .... pokoknya kamera digital tu pastikan yang at least 7.0 mp .... kalu pakai camera handphone memang le dok jelas ....

mood@kemamang
teganukite

Imran Yusof berkata...

Mood,

Aku guna digital doh.. Nikon pulak tu, tapi sebab anak aku ajo yang cekap guna. Aku tahu 'point and shoot' aje... hehehe

Anonymous berkata...

Mrae,

Kena adjust seket biar angle & lighting tu kena, takpe kalu point & shoot, cuma kena creative seket, aku rasa bab creativity ni mu memang creative, looking at all your 11 blogs..... woooiii banyak tuh .... aku satu pong takdok ....

mood@kemamang
teganukite

Imran Yusof berkata...

Bab blog tu laing, Mood. Ambil gambar guna kamera digital tu lain.

Yang peliknya masa aku guna SLR Pentax MX dulu gambar cantik2 aje.

Cuma kalau guna lagu SLR yang guna filem ni, damah pitis la - bayngkan nak cuci 500 keping gambar! Ha ha

Anonymous berkata...

Mrae,

Camera digital pong kena pandai setting, kena check semua dia punye features.... pastu kena biasakan point & shoot with all the different features, jadi bila dah dapat the hang of it, insyaallah doklah susoh mane pong ... lagipong the card can store up to 1000 photos depending on the size of the photos ... senang je ...

Imran Yusof berkata...

Tuan Hj Mood,

Ya,...betul tu. Aku akan tengok semula kamera Nikon aku itu untuk memastikan cara yang cepat dan berkesan mengambil gambar-gambar yang terang dan jelas. Next TTS kalu mu ada sekali buleh mu tengok aku snap gambar

Anonymous berkata...

Mrae,

Berse, jungkin DFecember kot .... sebab aku dah nak balik Yemen on 12 November nih .... balik semula ke M'sia cuti nanti ialah 13 December ... kita cuba adjust TTS ... tapi kalu takat kita je tak berapa ramai join ..... kena ada askar yang dah ada Dato' or dah pakai bintang ... kalu aku ni takat tahi bintang je ....

mood@kemamang
teganukite