Sabtu, 25 April 2009

Sempat berkunjung tiga kali ke pesta buku tahun ini

Timbunan buku disediakan sebagai persediaan menunggu para pengunjung tegar buku Bahasa Melayu yang akan menyerbu gerai PTS sebentar lagi.

Buku karya mentor jurujual tersohor, Brian Tracy, yang telah saya terjemahkan ke Bahasa Melayu menghiasi salah satu daripada rak di gerai 72 - 79.

Buku karangan bersama saya dan Saudara Zamri Mohamad yang berjudul 'Bagaikan Khadijah Di Hati Rasulullah, dapat dilihat di celah-celah buku karangan para penulis terkenal PTS.

Beberapa buah buku karya serta terjemahan saya disusun di meja ketika segmen yang membariskan saya dengan penulis novel remaja, Kusyi Hirdan.

Saya dan Kusyi Hirdan sedang tersenyum mendengar celoteh yang menarik dari Tuan Alif Firdaus yang mengumumkan kehadiran kami di depan gerai PTS.

Anak saya, Imah, mengambil peluang untuk bergambar dengan salah seorang penulis pujaan beliau, Kusyi Hirdan.

Salah seorang pengunjung gerai PTS, Cik Azzah Abdul Rahman, telah bergambar dengan saya dengan buku terjemahan saya, The Art of Closing the Sale, karya Brian Tracy. Beliau juga telah berpeluang membaca buku 'Bagaikan Khadijah Di Hati Rasulullah' dan antara komen beliau mengenai buku itu ialah: "Untuk pengetahuan En Imran, buku Bagaikan Khadijah Di Hati Rasulullah itu menarik minat ibu dan kakak saya, sehingga ibu meminjam buku itu dari saya dan kakak pula membelinya..."

0 ulasan: