Jumaat, 3 April 2009

Saya akan ke Pesta Buku PBAKL 2009



Memang saya tunggukan Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009.

Malah sebelum ini pun sudah dua tahun berturut-turur saya berkunjung ke pesta buku ini, iaitu tahun 2007 dan 2008.

Semalam saya menerima panggilan telefon dari Tuan Alif Firdaus dari PTS One memaklumkan slot penulis semasa PBAKL 2009 untuk saya akan disediakan oleh PTS One pada 23 April. Saya telah bersetuju untuk hadir meraikan pesta itu.

Hari ini pula saya menerima panggilan telefon dari Cik Syikin dari PTS Millennia pula yang memaklumkan slot saya yang disediakan oleh PTS Millennia ialah pada 22 April, iaitu sehari sebelum slot yang disediakan oleh PTS One.

Maknanya saya akan ke pesta itu dua hari berturut-turut demi meraikan slot yang disediakan. Itu belum termasuk hari untuk slot yang mungkin disediakan oleh PTS Islamika dan PTS Profesional.

Apa pun, saya pasti anak-anak saya tidak akan melepaskan peluang 'menebuk lubang yang luas' pada dompet saya pada tahun ini!

Bagi penulis, pembaca serta peminat buku serta peminat sastera tidak akan melepaskan peluang untuk bersama-sama memeriahkan satu acara tahunan yang paling penting dalam jadual para penggerak dalam industri buku tanah air.

JUMPA DI SANA!

0 ulasan: