Selasa, 6 Januari 2009

Alias tawan 5 ekor siakap!



Seperti biasa pada 04/01/2008 pukul 7:30 pagi saya ke Batu 30, Ulu Yam memenuhi tuntutan hobi memancing saya dgn memancing siakap Hasilnya 5 ekor siakap berjaya dinaikan.

Namum malang menimpa. Baru memancing 1 jam 45 minit joran “Seahawk Ultra Light” yang baru saya gunakan utk kali ke dua yang direntap telah patah. Kesilapan saya adalah kerana saya telah kunci mati kekili saya maka apabila ikan menarik umpan kekili langsung tidak main.

Kerana tidak puas hati maka saya kekedai pancing berhampiran pada esok harinya lalau saya membeli “AbuGracia Conolon”. Hai terbang lagi 3 helai wang kertas RM50.00 saya.

Amacam ada sesiapa berani nak turun minggu ni??

1 ulasan:

KELAM TERANG BULAN berkata...

ni kolam ke sedara?wah de jugak siakap kolam erks...layan best gak ni...ha memang tak main la kalo dah mati kunci...siannye