Ahad, 1 Oktober 2006

Musharraf Dedah Amerika Mengugut Mengebom Pakistan

Presiden Pakistan Parvez Musharraf mendedahkan di dalam buku memoirnya Amerika mengugut akan mengebom Pakistan sekirnya beliau enggan bekerjasama mengambil tindakan ke atas pejuang-pejuang Islam di Afghanistan.

Beliau juga mendedahkan badan perisik Amerika CIA telah membayar berjuta-juta dollar kepada Pakistan sebagai imbuhan kerana menyerahkan para pejuang Islam yang ditangkap di Pakistan dan sempadan Pakistan-Afghanistan kepada CIA.

Beliau menyelar sikap Amerika dan pihak barat yang menuduh Pakistan bersekongkol dengan pihak pengganas Islam (baca pejuang Islam) menyerang tentera NATO di Afghanistan dan membenarkan Pakistan menjadi pintu masuk para pejuang Islam dari seluruh dunia ke Afghanistan.

"Setelah kita (Pakistan) bekerjasama dengan mereka (Amerika dan barat) menentang para pejuang, kini kita pula yang dituduh menolong pejuang. Sungguh mereka tidak mengenang budi." Demikianlah lebih kurang ucapan Musharraf mengenai perkara itu.

Orang-orang Islam yang prihatin dengan perkembangan dan sejarah politik duni tidak terperanjat dengan sikap yang ditunjukkan pihak barat ini. Bukankah Allah telah mendedahkan perkara ini di dalam ayat Al-Qur'an yang maksudnya: "Tidak akan redha kaum Yahudi dan Nasrani kepada kamu (wahai Muhammad) sehinggalah kamu mengikut cara hidup mereka."

Semoga Musharraf insaf dan kita berharap beliau akan menebus kesilapannya yang selama ini hanyalah menjadi alat pihak barat dan menjadi pembelot kepada agama, bangsa, negara dan umat Islam.

0 ulasan: