Rabu, 2 Disember 2009

Membeli buku

Hari ini hari terakhir pesta jualan buku di Amcorp Mall. Semalam Tuan Zamri telah mengiringi Puan Sifu dan warga kerja PTS untuk membeli buku-buku yang mereka perlukan untuk merancang projek yang akan datang.

Hari ini saya pula mengambil kesempatan untuk ke sana. Saya memandu ke sana sebaik sahaja selesai waktu pejabat dan terus letak kereta di tingkat bawah kerana saya mengambil langkah berjaga-jaga, maklumlah sekarang musim hujan. Saya ingin mengelakkan buku-buku yang dibeli ditimpa hujan semasa keluar bangunan menuju ke kereta.

Oleh kerana hari terakhir, buku-buku yang pada mulanya dijual dengan harga lebih RM5.00, hari ini semuanya dijual dengan harga RM5.00, malah yang dijual dengan harga RM15.00 atau RM10.00 atau RM8.00 pun semuanya berharga RM5.00 hari ini.

Walau pun pada mulanya saya serba salah untuk memilih buku mana yang hendak dimasukkan dalam koleksi buku saya, akhirnya saya akhirnya berjaya membuat pilihan.

Inilah hasilnya:

Apabila disusun dua longgok, beginilah rupanya.



Saya susun pula selonggok sahaja supaya kelihatan begini. Semunya ini 23 buah dengan harga RM109.00 sahaja!



Sukar untuk dipercayai? Inilah resitnya.


Nota kaki: Terima kasih kepada Tuan Haeqal Zulqarnain yang membantu mengambilkan sebuah kotak untuk saya. Dengan adanya kotak itu, proses menyisih, mengumpul dan memilih menjadi lebih mudah dan teratur.

2 ulasan:

Faizal berkata...

Wah..menarik sekali buku-buku tuan. Bagaimana menyusunnya di rumah tuan?

Imran Yusof berkata...

Tuan Faizal,

Masih belum disusun, masih berada di atas lantai menunggu masa yang sesuai untuk disusun...

:)