Jumaat, 6 November 2009

Harian Metro menyiarkan ulasan buku Bagaikan Khadijah Di Hati Rasulullah



Setelah novel Sherlock Holmes A Study in Scarlet (Kajian Merah Berdarah)edisi Bahasa Melayu diterbitkan, saya menumpukan pula usaha saya untuk menyiapkan sebuah lagi novel penyiasatan detektif perunding yang paling terkenal di dunia itu.

Novel kedua yang saya terjemahkan ialah kisah siasatan beliau di sebuah bungalow mewah di pinggir bandaraya London. Pelbagai adegan yang berlaku dari kota Agra, India hingga ke London, penyiasatan itu akhirnya selesai dalam satu episod kejar mengejar dengan bot laju di Sungai Thames, London.

Setelah selesai novel itu, saya menyelesaikan pula buku tentang kemahiran berunding yang akan diterbitkan sebelum perayaan Maulid Rasul (S.A.W.). Itu pun sudah khatam.

Kini saya mesti menyiapkan buku tulisan bersama saya dan rakan penulis, Saudara Zamri Mohamad. Buku ini harus disiapkan manuskripnya pada bulan Disember ini.

Sebelum ini pada tahun ini, buku karya kami mendapat sambutan yang begitu hangat di pasaran. Khabarnya, cetakan kedua sudah berada di pasaran.

Oleh yang demikian, editor Tuan Ikram telah bersetuju kami mengarang buku susulan bagi buku kami yang pertama itu.

Malam ini, setelah sebegitu lama menumpukan perhatian kepada penulisan dan tidak berpeluang melayari internet dan melawat blog rakan-rakan penulis, saya terjah blog Saudara Zamri.

Rupa-rupanya akhbar Harian Metro telah pun menyiarkan ulasan buku kami pada bulan Oktober yang baru lalu.

Untuk mengetahui buku apakah itu, sila baca DI SINI.

1 ulasan:

Anonymous berkata...

Buku ini saya beli utk dijadikan hadiah kepada rakan kerana manfaatnya.