Sabtu, 4 November 2006

Wanita Palestin Melindungi Pejuang Palestin Yang Terperangkap Di Masjid Terkepung

Suatu berita yang menggemparkan disiarkan di internet bilamana wanita-wanita Palestin yang mneggunakan diri-diri mereka bagi melindungi pejuang-pejuan Palestin yang terperangkap di dalam sebuah masjid di Semenanjung Gaza oleh kepungan tentera regim Israel.

Kita kagum dengan keberanian wanita-wanita Palestin yang sanggup mengorbankan nyawa mereka demi melindungi para pejuang yang bersolat di masjid itu.

Semoga dengan peristiwa itu akan meningkat lagi kebencian manusia sejagat terhadap perangai-perangai hodoh regim haram itu.

Semoga para wanita di seluruh dunia akan mencontohi keberanian wanita Palestin untuk berkorban demi melindungi mereka yang tidak bersenjata dari dibunuh oleh pasukan tentera atau polis yang diarah oleh pihak-pihak berkuasa yang rakus dan zalim.

2 ulasan:

Anonymous berkata...

Tuan Alang,

Wanita memang berani dan kuat. Pengorbanan pertama masa beranak, kedua masa menyusu. Kita ingat sakit yang pertama tadi cukup berat tetapi tanpa disedari lain tahun beranak lagi walaupun sakit. Maka kesimpulan saya wanita tak takut dengan sakit apa lagi mati. Cuma mereka tak tahan dengan satu penyakit -> sakit hati.

Anonymous berkata...

betul kata tuan rastom tu. wanita mmg kuat berhadapan dgn segala kesakitan. malah kesakitan yg tidak mampu dihadapi oleh lelaki sekalipun.

hanya sakit>> dimadu sahaja yg mereka sukar hadapi :D